Osallistu innovaatiokilpailuun 26.3.2024 mennessä - 16 parasta ideaa pääsee jatkoon ja 8-10 kehittelyyn. Voittajaidea saa 80 000 euroa innovaation kaupallistamiseen ja finalistit 10 000 kehitysrahaa sekä sparrausta.
Oletko valmis mullistamaan media-alan pelien, pelillistämisen, peliteorian ja pelimäisten elementtien avulla?
Think Ink -kilpailun teema Gaming in Media tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tarkastella pelialan ja median välistä suhdetta syvällisesti ja pohtia, kuinka nämä kaksi maailmaa voisivat yhdistää voimansa.
Gaming in Media -innovaatiokilpailu korostaa pelien ainutlaatuista kykyä tuoda vuorovaikutteisuus perinteisten tarinankerrontatapojen rinnalle. Osallistujia kannustetaan miettimään, kuinka pelien vuorovaikutteisuutta voidaan hyödyntää tarinankerronnan voimistamiseksi muissa medioissa. Miten voimme saada yleisön osallistumaan tarinaan, ei vain katsomaan sitä?
Osallistu idealla, konseptilla tai palvelutuotteella
Haussa on nyt alkuvaiheen ja pidemmälle kehitettyjä ideoita, jotka liittyvät teemaan ’Gaming in Media’. Idea voi olla esimerkiksi pidemmälle kehitelty uusi palvelu tai pelkkä idea tai konsepti. Se voi liittyä uutismediaan, aikakausmediaan, kirja-alaan, painoalaan, televisioon tai radioon.
Kilpailussa voi ottaa huomioon nykyaikaisen teknologian, kuten virtuaalitodellisuuden (VR), lisätyn todellisuuden (AR), tekoälyn (AI) ja pelimoottorit, jotka tarjoavat uusia mahdollisuuksia pelien ja median yhdistämiselle. Osallistujia kannustetaan miettimään, kuinka nämä tekniikat voivat tuoda uusia ulottuvuuksia viihdealan sisältöön.
Kenelle
Innovaatiokilpailu on kaikille avoin. Kilpailuun voivat osallistua yksityishenkilöt, ryhmät, järjestöt ja yritykset Suomessa. Kilpailuun osallistujan tai vähintään yhden ryhmän jäsenistä pitää olla täysi-ikäinen. Kilpailun järjestäjä on Media-alan tutkimussäätiö.
Kilpailun vaiheet
- Ideahakuvaihe käynnistyi 29.11.2023.
- Hakemus on tallennettava verkkosivuille https://mediasaatio.apurahat.net/ viimeistään 26.3.2024 klo 24.00 mennessä.
- Esiarvioinnin pohjalta 16 ideaa valitaan ensimmäiseen pitchaukseen. Näistä 8–10 parasta valitaan jatkojalostusvaiheeseen.
- Kilpailun toisessa vaiheessa finalistit saavat ideansa jalostamiseen ja liiketoimintasuunnitelman tekemiseen tukea säätiöltä 10 000 euroa. Finalisteille tarjotaan myös ulkopuolista sparrausta liiketoimintasuunnitelman tekemiseen.
- Kolmannessa vaiheessa valitaan palkintojen voittajat. Pääpalkinto on 80 000 euroa. Palkinto on tarkoitettu idean kaupallistamiseen. Palkintojen voittajien on toimitettava säätiölle suunnitelma palkinnon käytöstä, siihen liittyvä maksusuunnitelma ja raportointi edistymisestä ennen maksatuksia.
Kilpailijoiden on hyvä tutustua myös tarkasti KILPAILUN SÄÄNTÖIHIN ja erityisesti osallistujan oikeuksiin ja velvollisuuksiin.
Aikataulu
26.3.2024 mennessä ideoiden jättö APURAHAJÄRJESTELMÄÄN
18.4.2024 esiarvioinnin pohjalta valitaan enintään 16 ideaa ensimmäiseen pitchaukseen
7.5.2024 parhaiden ideoiden valinta pitchauksen pohjalta
Touko–Lokakuu 2024 parhaiden ideoiden kehittämisjakso
Marraskuu 2024 voittajien valinta
Joulukuu 2024 voittajien julkistus
Lue kilpailutehtävä
https://www.mediaalantutkimussaatio.fi/thinkink/kilpailutehtava-2024/