Melkein kaikki meni vai menikö? Miten tästä eteenpäin?

Updated: Oct 22



Creative Finland tarttuu tapahtuma-alan ajankohtaiseen tuskaan ja muuttuneeseen tilanteeseen ja tarjoaa liiketoiminnan kehittämiseen sparrausta, joka on suunnattu erityisesti tapahtumajärjestäjille: alan yrittäjille ja yritysten johtavissa asemissa työskenteleville. Jaamme ryhmässä kokemuksia ja pyrimme löytämään tapahtumien tuottajien ja muiden tapahtuma-ammattilaisten avuksi hyviä käytäntöjä. Neljän teeman ympärille rakennetussa sparrauksessa pureudutaan tapahtumaliiketoiminnan tämän hetken ydinkysymyksiin, joihin kaikkiin ei vielä löydy vastauksia. Mutta - se mitä tiedetään, nostetaan esiin esimerkein ja keskustellen vierailevien, kokeneiden ammattilaisten kanssa. Jokainen sparraustilaisuus sisältää alustuksen. Ilmoittaudu valmennukseen TÄSTÄ!


Mistä leipää? Löytyykö live-alalle uudessa tilanteessa ansainnan logiikkaa?  to 29.10. klo 10-12 Onnistuuko joku ansaitsemaan elantonsa verkkotapahtumissa, pienissä kokoontumisissa tai hybriditapahtumissa? Hybriditapahtumien plussat ja miinukset. Onko keksitty jotakin, jonka voimme pitää silloinkin kun maailma ”palaa ennalleen”?  Mitä tarvitaan verkkomenestykseen? Voiko tapahtumateollisuus oppia jotakin muilta elämän alueilta? Kirkko on saanut uutta yleisöä verkossa ja urheilumaailma on tottunut toimimaan sekä sähköisissä medioissa että livenä. Sparraajat: Outi Raatikainen ja kaupallinen johtaja Anu Kauppi / Live Nation Oy Uusi digiarki! Verkkotapahtuman sisällöt, verkostot ja osaaminen to 12.11 klo 10-12 Verkkoon siirryttäessä sisältö on kaikki. Osaavatko tapahtumat tehdä asiat sisällön kiinnostavuuden kannalta hyvin? Mennäänkö liikaa teknologia edellä, miten syntyy hyvä virtuaalikokemus? Yritystapahtumat ja messut voidaan toteuttaa verkossa. Onnistunut tapahtumatuotanto on ison osaajaverkoston yhteistyön summa: Onko tekijäjoukon ekosysteemiin tulossa uusia, tarvittavia kumppanuuslenkkejä, jotta homma toimii? Miten hybriditapahtumassa saadaan osallistujat tasaveroisiksi ja kuinka otetaan digitaalisen fasilitoinnin välineet haltuun? ​ Sparraajat: Outi Raatikainen ja CEO Jyrki Aittola, Woltti Group Kuinka muistutan olemassa olostani ja saavutan uusia yleisöjä? Markkinointia ja viestintää verkossa. to 19.11 klo 10-12 Kilpailu huomiosta on kovaa ja nimen esillä pitäminen vaatii panostusta ja osaamista verkkoviestintään ja markkinointiin. Riittääkö pienen yleisön tietoisuuteen päätynyt online-tapahtuma, vai pitäisikö tavoitella uusiakin yleisöjä? Nyt viimeistään on pantava kuntoon omat työvälineet ja käytännöt. Kuinka tapahtumien tekijät voivat hyödyntää dataa ja muuta saatavilla olevaa tietoa oman markkinointiviestintänsä tueksi? Sparraajat: Outi Raatikainen ja projektipäällikkö, sometuottaja Hanni Vakkilainen, Pink Eminence Oy ​Tapahtuma-ammattilainen: voisitko hyödyntää osaamistasi muillakin aloilla? to 26.11 klo 10-12 Yhteinen sparrauskeskustelu ja kokemusten jakaminen siitä, mihin kaikkeen muuhun tapahtumien tekijöiden kovaa osaamista voidaan tarvita. Voidaanko myydä osaaminen toisille aloille? Saataisiinko tapahtumantekijöiden osaamisella vaikkapa terveyskeskusten jonot ja logistiikka kuntoon?

Sparraaja: Outi Raatikainen

Ilmoittaudu valmennukseen TÄSTÄ!


Sparrauksen vetää toimitusjohtaja Outi Raatikainen, Pink Eminence Oy. Outilla on useiden vuosien kokemus tapahtumien tuottamisesta, markkinointiviestinnästä ja yritysyhteistyöstä. Pink Eminence on erikoistunut tapahtumien, niiden ympäristöjen, tilojen ja kulttuurikohteiden toiminnan konseptien ja liiketoiminnan kehittämiseen, elinkeinoelämän ja kulttuuristen sisältöjen tuntemiseen ja yhdistämiseen.


42 views

Creative Finland

#creativefinland 

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • SoundCloud

Käynti- ja postiosoite

Creative Finland

Luovan talouden agentit ja managerit ry AGMA 

Kaikukatu 4 A

00530 Helsinki 

Verkostojohtaja, sisällöt ja hankeviestintä

Anu-Katriina Perttunen

+358 44 534 5285

anu-katriina.perttunen (a) creativefinland.fi

Viestintäkoordinaattori, hankeviestintä ja verkkosivut

Essi Niemenmaa

+358 40 0187 618

essi.niemenmaa (a) creativefinland.fi

​​Projektijohtaja, hallinto ja talous

Katariina Malmberg

+358 50 5727 283

katariina.malmberg (a) creativefinland.fi

Creative Finland -hankkeen tietosuojaseloste

© Creative Finland / AGMA