Syksyn tapahtumissa näkyvyyttä useille Luovaa osaamista ESR -hankkeille

Updated: Dec 14, 2018

Syksyn aikana useat Luovaa osaamista ESR -hankkeissa mukana olleet yritykset ovat saaneet hienosti näkyvyyttä Slushissa, Creative Business Cupissa ja Lontoon lisensointimessuilla.


Hiilinielu Design Studio -hankkeessa mukana ollut Sulapac ilmoitti Slushissa uudesta sijoittajasta, luksusbrändi Chanelista. Sulapac valmistaa Chanelille biohajoavia pakkausmateriaaleja. Hiilinielu-hankkeen tavoitteena on ollut kehittää uutta liiketoimintaa biotuotteiden sekä tuote- ja palvelumuotoilun ympärille. Samassa hankkeessa oli mukana myös toinen Slushissa mainittu yhtiö, Paptic, joka kehittää suomalaisesta puusta ”paperikangasta” vaihtoehdoksi muovikasseille.


Kööpenhaminan marraskuisessa Creative Business Cup -finaalissa Suomen edustaja Myssyfarmi sai National Partners -palkinnon, jonka muiden maiden osallistujat jakavat mielestään parhaalle yritykselle. Myssyfarmin vei pitchauskilpailuun Creative Finland.


Suomalaiset brändit herättivät kiinnostusta myös Lontoon lisensointiammattilaisille suunnatussa Nordic Brand Licensing Market -tapahtumassa lokakuussa. LicenseUp ESR -hankkeesta mukana olivat Hilla Entertainment, Pyjama Films, Zoan, CupOfTherapy ja Air Guitar World Championships.

67 views