Euroopan peliteollisuuden tilanne ja tulevaisuus: liikevaihdon tulee kaksinkertaistua vuoteen 2030 mennessä

Peliohjain kuvitteellisessa maisemassaEuroopan peliteollisuuden tilanne ja tulevaisuus: liikevaihdon tulee kaksinkertaistua vuoteen 2030 mennessä
Peliohjain kuvitteellisessa maisemassaEuroopan peliteollisuuden tilanne ja tulevaisuus: liikevaihdon tulee kaksinkertaistua vuoteen 2030 mennessä

Neogames laati Euroopan innovaatio- ja teknologiainstituutille raportin, joka kartoittaa Euroopan peliteollisuuden tilaa sekä toimenpiteitä, joilla eurooppalaisen peliteollisuuden globaali markkinaosuus säilytetään.

Pelialan järjestön Neogames Finlandin  uusi raportti The State of the European Game Industry and How to Unleash It Full Potential on Euroopan innovaatio- ja teknologiainstituutti EIT:n osaamis- ja innovointiyhteisön kulttuurin ja luovan talouden toimialan pohjoisen toimipisteen (EIT KIC CCSI CLC NORTH) tilaama ja European Games Developer Federationin (EGDF) tuella tuotettu.

Raportti keskittyy eurooppalaisen peliteollisuuden markkinaosuuden säilyttämisen strategioihin. Raportti toteaa, että Eurooppa on merkittävä toimija globaaleilla pelimarkkinoilla, mutta haasteina ovat rajoitetut jakelukanavat ja Euroopan ulkopuolisten alustojen hallitseva asema.

Vuoteen 2030 mennessä Euroopan peliteollisuuden tulisi pyrkiä kaksinkertaistamaan liikevaihtonsa säilyttääkseen maailmanlaajuisen markkinaosuutensa. Euroopan kilpailuedun säilyttäminen ja tavoitteen saavuttaminen edellyttää innovointia, tutkimusta ja vahvaa julkista tukea. Raportti listaa joukon toimenpiteitä liittyen pelialan koulutukseen, rahoitukseen ja ekosysteemien toimivuuteen.

”Jos Euroopan peliteollisuus haluaa säilyttää osuutensa maailmanmarkkinoista, toimialamme liikevaihdon pitäisi olla reilusti yli 40 miljardia euroa vuoteen 2030 mennessä, mikä on yli kaksinkertainen nykyiseen verrattuna. Tämä on vaikea tehtävä, mutta haasteet eivät ole pelialalle vieraita. Tarvitsemme kuitenkin apua tämän tavoitteen saavuttamiseksi”, sanoo Neogames Finlandin johtaja KooPee Hiltunen.

"Kaikki mikä auttaa meitä voittamaan osaajapulan, hyödyntämään globaalin arvoketjun häiriöitä, edistämään startup-kulttuuria, mukauttamaan uusimpia teknologioita ja innovaatioita pelien kehittämiseen tai tekemään yhteistyötä muiden luovien alojen kanssa auttaisi suuresti asiaamme."

Tärkeimmät faktat Euroopan pelimarkkinoista:

  • 18,3 miljardia euroa Euroopassa (2021)
  • EU oli kolmanneksi suurin globaali pelimarkkina vuonna 2021
  • Euroopan pelimarkkinoiden koko on huomattavasti suurempi kuin eurooppalaisen peliteollisuuden yhteenlaskettu maailmanlaajuinen liikevaihto
  • Kaksi eurooppalaista yritysryhmää (Ubisoft ja Embracer Group) 25 suurimman pelialan konglomeraatin joukossa

Useat pelialan konsulttiyritykset ennustavat, että nykyisestä taantumasta huolimatta pelimarkkinat kasvavat 10–12 prosentin vuosivauhtia (CAGR) tulevina vuosina. Vuoteen 2030 mennessä globaalien pelimarkkinoiden odotetaan kasvavan yli 400 miljardiin euroon.

Tärkeimmät haasteet:

  • Eurooppa loistaa pelien luomisessa, mutta siitä puuttuu jakelu ja julkaisu
  • Kaikki suuret alustat ovat muiden kuin eurooppalaisten yritysten omistamia
  • Vuoteen 2030 mennessä Euroopan pelialan liikevaihdon pitäisi yli kaksinkertaistua nykyisestä ​​reilusti yli 40 miljardiin euroon, jotta nykyinen markkinaosuus säilyisi.

Lataa raportti
Raportin kirjoittajat: Neogames Finland ry European Games Developer Federationin (EGDF) tuella.
Tilaaja: EIT KIC CCSI CLC NORTH, 2024.

Creative Finland toimii strategisessa yhteistyössä Business Finlandin sekä työ- ja elinkeinoministeriön ja opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa.

Nämä saattaisivat kiinnostaa sinua
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Tutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössäTutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössä
Tutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössäTutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössäTutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössäTutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössäTutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössä
-
Tieto ja tutkimukset
Musiikki
Tutkimus: Korona-ajan rajoituspolitiikka horjutti oikeusvaltion periaatetta - parannettavaa kulttuurialan osallisuudessa sekä lainsäädännössä
Tieto ja tutkimukset
SHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta HelsingissäSHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta Helsingissä
SHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta HelsingissäSHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta HelsingissäSHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta HelsingissäSHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta HelsingissäSHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta Helsingissä
-
Kansainvälistyminen
Peliala
SHINE! tulee taas – seuraava verkostotapahtuma järjestetään 6. toukokuuta Helsingissä
Kansainvälistyminen
Voiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssa
Voiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssa
-
TKI
Tieto ja tutkimukset
Voiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssa
TKI
Raportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystäRaportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystä
Raportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystäRaportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystäRaportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystäRaportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystäRaportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystä
-
Tieto ja tutkimukset
Julkaisut
Raportti: Suomi ei tunnista aineettoman pääoman kuten patenttien, brändien ja datan merkitystä
Tieto ja tutkimukset
Leijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalleLeijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalle
Leijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalleLeijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalleLeijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalleLeijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalleLeijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalle
-
Tieto ja tutkimukset
Rahoitus
Leijonanosa luoville aloille myönnetyistä Business Finlandin yritystuista meni av- ja pelialalle
VTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioitaVTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioita
VTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioitaVTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioitaVTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioitaVTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioitaVTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioita
-
Tieto ja tutkimukset
VTT:n trendiraportti 2024 esittelee globaaleja megatrendejä ja toimialoja muuttavia teknologioita
Tieto ja tutkimukset
Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.
Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.
-
Musiikki
Peliala
Oletko kiinnostunut urasta pelimusiikin parissa? Pelimusiikin säveltäjä Salla Hakkola listasi 5 asiaa, jotka on hyvä tietää.
Musiikki
Artpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeellaArtpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeella
Artpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeellaArtpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeellaArtpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeellaArtpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeellaArtpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeella
-
Monialaisuus
Tieto ja tutkimukset
Artpreneurship: uusia avauksia sektorit ylittävään yhteistyöhön Luova Lämpiö -hankkeella
Monialaisuus
Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.
Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.
-
Peliala
Kestävyys, vastuullisuus
Mobiilipelit tavoittavat miljardeja ihmisiä eri puolilla maailmaa. Inklusiivisuus ei ole Roviolle ainoastaan yrityksen arvojen mukaista, se on myös järkevää liiketoimintaa.
peliala
Re:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessaRe:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessa
Re:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessaRe:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessaRe:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessaRe:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessaRe:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessa
-
Av-ala
Tieto ja tutkimukset
Re:connect-hanke selvitti keinoja, joilla av-alalle valmistuneet nuoret pääsevät nopeammin alan töihin heikentyneessä tilanteessa
Av-ala
Muotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötä
Muotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötä
-
Muoti ja tekstiili
Peliala
Muotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötä
Muoti ja tekstiili
Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?
Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?
-
Tapahtuma-ala
Rahoitus
Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?
tapahtuma-ala
Harpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajat
Harpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajat
-
Peliala
Musiikki
Harpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajat
Peliala
Uusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuuristaUusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuurista
Uusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuuristaUusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuuristaUusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuuristaUusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuuristaUusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuurista
-
Tieto ja tutkimukset
Rahoitus
Uusi tilastopalvelu kokoaa tietoa taiteesta ja kulttuurista
talous ja luvut
Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla? Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla?
Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla? Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla? Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla? Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla? Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla?
-
Av-ala
Rahoitus
Suomalainen tv- ja elokuva-ala luo positiivista maakuvaa ja takoo 1,6 miljardin liikevaihtoa. Loikkaako sisältö-Suomi kasvuun teknologian avulla?
av-ala
DigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoilla
DigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoilla
-
Rahoitus
Muotoilu
DigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoilla
Rahoitus
Pien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiinPien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiin
Pien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiinPien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiinPien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiinPien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiinPien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiin
-
Kestävyys, vastuullisuus
Tieto ja tutkimukset
Pien­yrittäjän opas - Työkaluja vastuullisuus­työn suunnitteluun ja arviointiin
Kestävyys, vastuullisuus
Alan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassaAlan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassa
Alan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassaAlan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassaAlan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassaAlan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassaAlan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassa
-
Peliala
Monialaisuus
Alan Wake 2 -pelille huikeaa kansainvälistä menestystä – Projektin musiikki-, AV- ja peliosaajat mukana SHINE!-tapahtumassa
peliala
Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä
Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä
-
Kirjallisuus
IPR & Lisensointi
Kaikkien aikojen ennätystulos kirjallisuus­viennissä
Kirjallisuus
Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan  ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan  ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.
Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan  ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan  ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan  ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan  ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan  ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.
-
Av-ala
Peliala
Making Movies ja Dreamloop Games löysivät toisensa SHINE!-tapahtumassa, nyt ALMA-elokuvan ja -pelin tuotantoa käynnistetään rinnakkain.
av-ala
Sonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihinSonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihin
Sonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihinSonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihinSonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihinSonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihinSonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihin
-
Monialaisuus
Tieto ja tutkimukset
Sonifikaatio muuttaa tanssijan liikkeen ääneksi - teknologia­innovaatio voi avata uusia sovelluksia taiteeseen, kuntoutukseen ja peleihin
Monialaisuus
Elävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartanElävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartan
Elävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartanElävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartanElävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartanElävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartanElävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartan
-
Musiikki
Kestävyys, vastuullisuus
Elävän musiikin ala julkaisi oman ilmastotiekartan
Musiikki
Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.
Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.
-
IPR & Lisensointi
Av-ala
Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.
IPR & lisensointi
The Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailmanThe Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailman
The Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailmanThe Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailmanThe Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailmanThe Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailmanThe Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailman
-
Muoti ja tekstiili
Peliala
The Fabricant ja suomalainen Cornerstone avaavat digitaalisen muodin virtuaali­maailman
Muoti ja tekstiili
Peleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa EspoossaPeleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa Espoossa
Peleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa EspoossaPeleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa EspoossaPeleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa EspoossaPeleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa EspoossaPeleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa Espoossa
-
Yrittäjyys
Koulutus
Peleistään tunnettu Suomi halutaan pitää pelialan huipulla jatkossakin – Open Creative House ja Helsinki Games Capital yhdistävät voimansa Espoossa
peliala
Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?
Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?
-
Muotoilu
Tieto ja tutkimukset
Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?
Muotoilu
Business Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressaBusiness Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressa
Business Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressaBusiness Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressaBusiness Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressaBusiness Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressaBusiness Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressa
-
Rahoitus
Peliala
Business Finlandin rahoitus kasvaville peli­yrityksille pähkinän­kuoressa
Rahoitus
Luovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdon
Luovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdon
-
Talous ja luvut
Tieto ja tutkimukset
Luovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdon
talous ja luvut
Yrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessäYrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessä
Yrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessäYrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessäYrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessäYrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessäYrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessä
-
Yrittäjyys
Aluekehitys
Yrityskehittäjien kenttä kaipaa yhteistyötä, tietoa ja vertaisverkostoitumista luovan talouden edistämisessä
Tiekartta
Kasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitysKasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitys
Kasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitysKasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitysKasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitysKasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitysKasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitys
-
Tiekartta
IPR & Lisensointi
Kasvua sisältö­bisnekseen: Musiikin, elokuvan, pelien ja kirjallisuuden lisensointi­­viidakkoon on saatava selkeämpi polku, kertoo selvitys
IPR & Lisensointi
Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu
Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu
-
Digitalisaatio
Tieto ja tutkimukset
Seuraava menestys­sektori kasvaa nopeasti - Ensimmäinen selvitys Suomen createch­-alasta on julkaistu
dgitalisaatio
Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen
Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen
-
Tiekartta
Monialaisuus
Uudenlainen yhteys ­– Shine-kumppanuus­tapahtuma toi monistettavien sisältöjen tekijät yhteen
tiekartta
Creative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittu
Creative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittu
-
Innovaatiot
Kansainvälistyminen
Creative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittu
yrittäjyys
Makea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseenMakea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseen
Makea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseenMakea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseenMakea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseenMakea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseenMakea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseen
-
Peliala
Rahoitus
Makea Games sai RRF-rahoituksesta vauhtia uuden pelin kehitykseen
Peliala
Tilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdosta
Tilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdosta
-
Tiekartta
Tieto ja tutkimukset
Tilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdosta
tiekartta
Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023?
Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023?
-
Tiekartta
Tieto ja tutkimukset
Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023?
tiekartta
Digitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotalouttaDigitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotaloutta
Digitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotalouttaDigitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotalouttaDigitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotalouttaDigitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotalouttaDigitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotaloutta
-
Kestävyys, vastuullisuus
Tieto ja tutkimukset
Digitaalinen tuotepassi lisää tuotetiedon läpinäkyvyyttä ja edistää kiertotaloutta
kestävyys, vastuullisuus
Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla
Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla
-
Muoti ja tekstiili
Innovaatiot
Tuore selvitys avaa kotimaisen tekstiili- ja muoti­teollisuuden asemaa ja mahdollisuuksia kansainvälisillä markkinoilla
muoti ja tekstiili
Tuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelmaTuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelma
Tuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelmaTuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelmaTuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelmaTuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelmaTuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelma
-
Tieto ja tutkimukset
Rahoitus
Tuore selvitys kertoo, että luovien alojen rahoituksessa on systeeminen ongelma
Tieto ja tutkimukset
“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer
“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer
-
Peliala
Startup
“Peliala kaipaa lisää diversiteettiä ja vähemmän sääntelyä”, sanoo Britanniasta Suomeen muuttanut James Cramer
peliala
Lapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitusta
Lapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitusta
-
Muotoilu
Tieto ja tutkimukset
Lapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitusta
Muotoilu
Av-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloille
Av-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloille
-
Kasvusopimus
Tiekartta
Av-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloille
kasvusopimus
Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?
Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?
-
Peliala
Monialaisuus
Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?
peliala
Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?
Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?
-
Digitalisaatio
Julkaisut
Pandemia aiheutti murroksen luovien alojen ansainta­logiikkaan – muuttuivatko toimintatavat lopullisesti?
Digitalisaatio
Hallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessa
Hallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessa
-
Strategia
Tieto ja tutkimukset
Hallitustyön kehittäminen luovassa taloudessa
strategia
Fact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalleFact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalle
Fact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalleFact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalleFact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalleFact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalleFact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalle
-
Tieto ja tutkimukset
Tiekartta
Fact sheets päivittää luovien alojen tilastot ja luokitukset ajan tasalle
Tieto ja tutkimukset
Luoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaaLuoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaa
Luoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaaLuoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaaLuoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaaLuoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaaLuoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaa
-
Kestävyys, vastuullisuus
Tieto ja tutkimukset
Luoville aloille valmistellaan omaa kestävyyden toimenpide­ohjelmaa
Kestävyys, vastuullisuus
9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua
9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua
-
Strategia
Tieto ja tutkimukset
9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua
Strategia
TAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseenTAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseen
TAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseenTAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseenTAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseenTAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseenTAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseen
-
Kestävyys, vastuullisuus
Kansainvälistyminen
TAMKille merkittävä rahoitus kestävien kuitukankaiden tutkimukseen
kestävyys, vastuullisuus
Musiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksiMusiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksi
Musiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksiMusiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksiMusiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksiMusiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksiMusiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksi
-
Musiikki
Av-ala
Musiikkiviennin kehittäjä Kaisa Rönkkö Music x Media -tapahtuman toimitusjohtajaksi
musiikki
Kirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrostaKirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrosta
Kirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrostaKirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrostaKirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrostaKirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrostaKirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrosta
-
Muoti ja tekstiili
Digitalisaatio
Kirjavinkki: Intiimin kosketus on muotikulttuurin ja muodintutkimuksen perusteos, joka analysoi muodin digitaalista ja kehollista murrosta
Muoti ja tekstiili
Innovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaa
Innovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaa
-
Innovaatiot
Strategia
Innovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaa
innovaatiot
Kasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreen
Kasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreen
-
Tiekartta
Kestävyys, vastuullisuus
Kasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreen
Tiekartta
Brandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industryBrandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industry
Brandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industryBrandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industryBrandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industryBrandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industryBrandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industry
-
Peliala
Kansainvälistyminen
Brandon Marsh from Creative Mobile – The global production networks for cross-media content and the prospects of the Estonian game industry
Peliala
Median, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseen
Median, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseen
-
Strategia
Av-ala
Median, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseen
strategia
Matkalla VR-maailman jättiläiseksiMatkalla VR-maailman jättiläiseksi
Matkalla VR-maailman jättiläiseksiMatkalla VR-maailman jättiläiseksiMatkalla VR-maailman jättiläiseksiMatkalla VR-maailman jättiläiseksiMatkalla VR-maailman jättiläiseksi
-
Digitalisaatio
Peliala
Matkalla VR-maailman jättiläiseksi
Digitalisaatio
Vieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen Neogames
Vieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen Neogames
-
Peliala
Talous ja luvut
Vieraskynä: KooPee Hiltunen Neogames
Peliala
Klikkaamalla "Hyväksyn kaikki evästeet" hyväksyt, että evästeet tallennetaan laitteellesi parantamaan sivuston navigointia, analysoimaan sivuston käyttöä ja tehostamaan mainontaamme. Lue lisätietoja evästepolitiikastamme.