4+1 Annaleena Hakola: "Suomalaiset yritykset kaipaavat lisää kokonais­valtaista muotoilu­osaamista"

Annaleena Hakola4+1 Annaleena Hakola: "Suomalaiset yritykset kaipaavat lisää kokonais­valtaista muotoilu­osaamista"
Annaleena Hakola4+1 Annaleena Hakola: "Suomalaiset yritykset kaipaavat lisää kokonais­valtaista muotoilu­osaamista"

Hakolan toimitusjohtaja ja luova johtaja Annaleena Hakola kertoo Creative Finlandille, miten suomalaista muotoiluyritystä voi kehittää hallitustyössä ja miten vastuullisuus voi kasvattaa liiketoimintaa.

1. Olet näkynyt paljon Hakolan markkinoinnissa. Miten tärkeä on henkilöbrändi liiketoiminnan kehittämisessä ja  missä vaiheessa siitä on eniten hyötyä?

"Sanoisin, että henkilöbrändin hyödyntämisestä on ollut eniten apua alkuvaiheessa. Perheyrityksemme oli tehnyt huonekaluja 60-luvulta asti, mutta suurelle yleisölle se oli brändinä täysin uusi. Henkilökohtainen lähestyminen markkinointiin oman persoonan kautta auttoi alussa, kun uudistimme brändiä ja meillä oli uusi verkkokauppa. Se oli tukena, kun haimme uskottavuutta ja kasvatimme ihmisten luottamusta. On tärkeää, että brändillä on kasvot ja joku esillä omalla persoonallaan. Se tekee brändistä asiakkaalle helpommin samaistuttavan ja kiinnostavamman.

Kääntöpuoli henkilökohtaiselta kannalta on, että kun tekee asioita intohimoisesti, välillä on hämmentävää, miten kietoutunut oma elämä on henkilöbrändiin ja toisinpäin. Olen tehnyt työtä täysillä ja myös maksanut siitä hintaa. Onkin todettava, että henkilöbrändin hyödyntäminen ei varmasti sovi kaikille.

Sanotaan, että henkilöbrändiä ei voi liikaa suunnitella. Ohjeeni on, että on hyvä ottaa markkinointiviestinnän ammattilaisen apuja aluksi kiteyttämiseen. Voi olla vaikea nähdä kaikkia asioita, joiden puolesta haluaa puhua. Mutta arjessa ohjat pitää olla itsellä. Kiinnostavuus kumpuaa siitä, että antaa itsestään aidosti jotain. Minä koen eläväni arvojeni mukaisesti myös henkilöbrändin kautta: haluan puhua suomalaisen käsityön ja laadun puolesta sekä toimia samojen periaatteiden mukaan."

2. Olet hiljattain aloittanut Kalevala Korun hallituksessa. Millaisiin asioihin keskityt hallitustyöskentelyssä? Minkälaiselle näkemykselle on nyt tilausta luovan talouden yrityksissä?

"Yrityksemme Hakola on siinä pisteessä, että minulla on annettavaa myös muille. Olin pitkään seuraillut Kaleva Korua ja olin otettu, että pyysivät minua hallitukseen. On ollut mahtavaa huomata, että muotoiluosaamistani arvostetaan. Kaleva Korun tilanne oli se, että he kaipasivat kokonaisvaltaista muotoiluosaamista liiketoimintaansa. Yrityksessä on vahva tunne siitä, että tulevaisuuden suunta voisi löytyä siitä, että muotoilu ei rajoitu pelkästään tuotemuotoiluun. Uskon, että heille on ollut hyötyä osaamisestani, koska olen aikanaan opiskellut mallistosuunnittelua ja ollut Hakolalla tekemässä konkreettisesti töitä juuri sen parissa.

Kokonaisvaltaista muotoiluosaamista suomalaiset yritykset kaipaavat lisää. Koen, että se on jotain, mitä tapahtuu kaupallisuuden ja muotoilun välillä. Asiana se on niin tärkeä, että sitä ei saisi ohittaa, mutta usein sitä ei ole yrityksissä edes mietitty. Päivätyössäni näen, että 360-astetta liikkuva roolini sijoittuu luovan johtajan ja päätoimittajan välille. Minun pitää katsoa tuotantoja, mutta myös sisältöä – kaiken, mitä Hakolasta näkyy ulospäin, pitää näyttää brändiltä.

Sitä ajattelua tuon mukaan hallitustyön kautta. Uskon, että jos useammissa suomalaisissa muotoilualan yrityksissä ymmärrettäisiin tämä, sillä olisi suuri merkitys kaupallisuuden kehittymiselle." 

3. Vastuullisuus on sisäänrakennettu suomalaiseen designiin ja se on tärkeää myös Hakolalla. Miten vastuullisuus voi vauhdittaa liiketoimintaa designalalla?

"Hakolalla koko yrityksemme olemassaolon peruste lähtee vastuullisuudesta ja siitä, että haluamme olla säilyttämässä suomalaista käsityöperinnettä ja tehdä mahdollisimman kestäviä tuotteita mahdollisimman reilusti. On tärkeää muistaa, että kyse on todellakin liiketoiminnasta. Kauneus, kestävyys, kannattavuus – niiden pitää olla tasapainossa. Meille se tarkoittaa jatkuvaa kehittymistä ja tutkimusta, miten asioita voisi tehdä paremmin.

Yhtenä prinsiippinä meillä on, että autamme pidentämään tuotteen elinkaarta: siksi meillä on irtopäälliset tuotteissa, jotta asiakas pystyy vaihtamaan niitä. Siksi tarjoamme varaosia tyynyistä jalkoihin, ja kerromme, miten tuotetta voi huoltaa itsekin.

Minusta tärkeää on myös äänensävy, jolla puhutaan. Uskon, että siinä on linkki vastuullisen liiketoiminnan kehitykseen. Emme halua olla sormea heristävä käskijä, vaan haluamme olla inspiroiva opettaja. On äärimmäisen tärkeää, että kuluttajalle syntyy halu pitää huonekalustaan huolta. Siksi kerromme siitä mahdollisimman paljon. Siinä ei voi saarnata, vaan halun pitää lähteä ihmisestä itsestään – annamme mahdollisimman paljon informaatiota, jotta syntyisi halu tehdä asioita oikein."

4. Miten voisimme parantaa suomalaisten designalan yritysten yhteistyötä?

"Hakola haluaa olla maailman reiluin designbrändi. Olemme olleet aina avoimia muiden kanssa yhteistyölle jo paappani ajoilta. Isänikin on ollut tässä asiassa pioneeri ja tehnyt paljon yhteistyötä jurvalaisten yritysten kanssa.

Minä osaltani olen halunnut olla säilyttämässä suomalaista käsityöperinnettä. Haluamme näyttää, että Suomessa pystyy tekemään designin liiketoiminaa kannattavasti. Meillä Hakolalla vuoden 2023 teema on Yhdessä ja olemme lanseeraamassa sen alla uusia tuotteita, esimerkiksi lasituotteita. Se on yksi osa-alue, jossa osaaminen on katoamassa Suomessa ja yhteistyö on tapa säilyttää käsityöläisyyttä tulevaisuuteen.

Onnistunut yhteistyö vaatii kaikkien osallistumista, ja sen ymmärtämistä, että muiden onnistuminen ei ole itseltä pois. Olemme näyttäneet esimerkkiä auttamalla pienempiä. Viime joulukuussa järjestimme liikkeessämme Joulukaupan ja annoimme myyntipaikan ilmaiseksi yrityksille, joilla ei ole myyntipaikkaa Helsingissä. Lisäksi olen kertonut avoimesti, miten olemme tehneet asioita. Omalla esimerkillä yritämme näyttää, että bisnestä voi tehdä yhdessä niin, että kaikki menestyvät."

+1 Olet sekä toimitusjohtaja että luova johtaja. Minkälaiset asiat sinua inspiroivat kehittämään sekä luovuutta että bisnestä?

"Parasta on, että pidän itsestäni huolta ja voin hyvin. Niin löydän päästäni kaistaa luovuudelle. Tiedän, että luovuuteni kärsii, jos suoritan liikaa ja minulle ei jää aikaa tylsistyä. Minulla luovuus puhkeaa kukkaan vasta sitten, kun annan sille aikaa. Tiedostan sen olevan haastavaa, koska olen myös ihminen, joka tekee paljon erilaisia asioita. Saan siis myös virtaa siitä, että tapahtuu paljon. Eli minun on löydettävä balanssi näiden välille.

Inspiraatioon en tarvitse matkoja ulkomaille, vaan inspiroidun arkisista asioista. Kun ajan tehtaaltamme Jurvasta myymälälle Helsinkiin viisi tuntia autolla, syntyy usein ideoita, kun olen yksin ajatusteni kanssa. Samoin kun käyn lenkillä, en kuuntele musiikkia tai podcastia – olen vain omien ajatusten äärillä. Silloin hiljaisuudesta syntyy uutta."

Nämä saattaisivat kiinnostaa sinua
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.
Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.
-
Muoti ja tekstiili
Kansainvälistyminen
Näin vältät suden­kuopat kasvussa ja kansain­välistymisessä. “Pelkillä tuotteilla ei markkinoilla pärjää – kilpailu tapahtuu brändissä ja arvoissa”.
muoti ja tekstiili
Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.
Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.
-
Monialaisuus
Strategia
Creative Finland yhdistyy osaksi Music x Median toimintaa. Uusi yhteistyö antaa vahvemman pohjan luovan talouden kehittämiselle ja tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet verkostoitua.
Voiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssa
Voiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssaVoiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssa
-
TKI
Tieto ja tutkimukset
Voiko luovuutta mitata, johtaa ja siten kasvattaa liiketoimintaa? Aalto-yliopiston tutkijat yhdistävät voimansa suomalaisyritysten kanssa
TKI
Genelecillä kestävä kehitys on dna:ssa:  ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk NaghianGenelecillä kestävä kehitys on dna:ssa:  ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk Naghian
Genelecillä kestävä kehitys on dna:ssa:  ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk NaghianGenelecillä kestävä kehitys on dna:ssa:  ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk NaghianGenelecillä kestävä kehitys on dna:ssa:  ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk NaghianGenelecillä kestävä kehitys on dna:ssa:  ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk NaghianGenelecillä kestävä kehitys on dna:ssa:  ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk Naghian
-
Muotoilu
Av-ala
Genelecillä kestävä kehitys on dna:ssa: ”Tavastamme tehdä bisnestä on tullut iso kilpailuetu”, kertoo toimitusjohtaja Siamäk Naghian
Kestävyys, vastuullisuus
Aalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsiAalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsi
Aalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsiAalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsiAalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsiAalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsiAalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsi
-
Innovaatiot
Koulutus
Aalto-yliopiston Radical Creatives -dokumentti tunnistaa radikaalin luovuuden voiman muuttaa maailmaa - ja sinun työtäsi
Innovaatiot
5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?
5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?
-
Tapahtuma-ala
Aluekehitys
5 keinoa, joilla kansainväliset tapahtuma­kaupungit edistävät tapahtuma­teollisuutta. Mitä voimme oppia?
tapahtuma-ala
Acon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avullaAcon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avulla
Acon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avullaAcon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avullaAcon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avullaAcon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avullaAcon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avulla
-
Rahoitus
Kansainvälistyminen
Acon-trampoliinit ja Discmania-frisbeegolf ponnistivat USA:n markkinoille Business Finlandin avulla
Rahoitus
Suomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämäänSuomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämään
Suomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämäänSuomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämäänSuomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämäänSuomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämäänSuomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämään
-
Innovaatiot
Strategia
Suomalaiset innovaatiojohtajat perustivat kansainvälisen innovaatioyhteisön Suomen kilpailukykyä edistämään
Innovaatiot
Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”
Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”
-
Muotoilu
Arkkitehtuuri
Tilasuunnittelu terveydenhuollon tukena: ‘’Sisustuksen tehtävä on tukea hoitotyötä ja parhaassa tapauksessa edistää paranemista. Tähän päästään ammattitaitoisen ja moniammatillisen yhteistyön avulla.”
Muotoilu
Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.
Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.
-
Muotoilu
Digitalisaatio
Hellonin Niko Reunasen mielestä teknologia, matematiikka ja keinoäly ovat tehokkaita apuvälineitä osoittamaan oikeita ongelmia. Asiakasyritys Mandatumin ekonomit ostivat ajatuksen muotoilun hyödyntämisestä asiakaskokemuksen parantamisessa.
Muotoilu
Muotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötä
Muotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötäMuotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötä
-
Muoti ja tekstiili
Peliala
Muotibrändit pelimaailmoissa: 5 kiinnostavaa yhteistyötä
Muoti ja tekstiili
Luova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikollaLuova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikolla
Luova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikollaLuova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikollaLuova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikollaLuova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikollaLuova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikolla
-
Tapahtuma-ala
Kansainvälistyminen
Luova talous muissa medioissa: Nämä 3 kiinnostavaa artikkelia luimme tällä viikolla
tapahtuma-ala
Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?
Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?
-
Tapahtuma-ala
Rahoitus
Tapahtumien avulla elinvoima­kilpailun kärkeen – Toisteletko tyhjiä käsitteitä vai rakennatko tulevaisuutta?
tapahtuma-ala
4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”
4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”
-
Muoti ja tekstiili
Digitalisaatio
4 + 1 kysymystä Emmyn toimitus­johtajalle, EU-ilmasto­lähettiläs Timo Huhtamäelle: “Elämme nyt kierto­talouden konkreti­soinnin aikakautta, ja firmoille kiertotalouden markkina­­­osuudet ovat jaossa”
Muoti ja tekstiili
Sivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoaSivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoa
Sivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoaSivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoaSivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoaSivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoaSivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoa
-
Strategia
taide
Sivistyshallinnon uudistus etenee – OKM:n hallinnonalalla tehtäviä hoitaisi vuoden 2026 alusta viisi virastoa
strategia
Ensimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteenEnsimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteen
Ensimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteenEnsimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteenEnsimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteenEnsimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteenEnsimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteen
-
Digitalisaatio
Ilmiöt
Ensimmäisenä Euroopassa – Suomen metaversumi-ekosysteemi lanseeraa metaversumi-aloitteen
digitalisaatio
Harpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajat
Harpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajatHarpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajat
-
Peliala
Musiikki
Harpisti Salla Hakkola säveltää palkittua pelimusiikkia, jota kuulevat miljoonat Merge Mansionin ja Clash of Clansin pelaajat
Peliala
DigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoilla
DigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoillaDigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoilla
-
Rahoitus
Muotoilu
DigiDemo- ja CreaDemo-tukien demoavustuksia jaettiin 490 000 euroa, pelit, animaatiot ja vastuullinen muotoilu vahvoilla
Rahoitus
Tarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinniltaTarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinnilta
Tarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinniltaTarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinniltaTarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinniltaTarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinniltaTarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinnilta
-
Muotoilu
IPR & Lisensointi
Tarinoita aineettomista oikeuksista - PRH:n videot havainnollistavat muotoilun suojaamista kopioinnilta
Muotoilu
Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.
Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.
-
IPR & Lisensointi
Av-ala
Tekoäly luovalla alalla – IP & AI -seminaari 25.10.
IPR & lisensointi
Storyfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamanaStoryfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamana
Storyfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamanaStoryfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamanaStoryfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamanaStoryfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamanaStoryfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamana
-
Kirjallisuus
IPR & Lisensointi
Storyfinder-työkalu vie suomalaiset tarinat maailmalle Business Finlandin vauhdittamana
Kirjallisuus
Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?
Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?
-
Muotoilu
Tieto ja tutkimukset
Selvitys: Mistä kaikesta muotoilu­ala muodostuu, mitä siellä tapahtuu nyt ja mihin pitäisi olla menossa?
Muotoilu
Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua
Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua
-
Tiekartta
Strategia
Haetko täydennystä työkalu­pakkiin? Luovan talouden strategia­työkalu auttaa kehittämis­työssä ja tukee alueiden kestävää kasvua
strategia
Kirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitäKirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitä
Kirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitäKirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitäKirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitäKirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitäKirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitä
-
Yrittäjyys
Kirjallisuus
Kirjavinkki: 10 tapaa tehdä konkurssi - ja selvitä siitä
Yrittäjyys
Suomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussaSuomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussa
Suomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussaSuomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussaSuomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussaSuomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussaSuomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussa
-
Muoti ja tekstiili
Markkinointi
Suomalaisen VAIN-muotimerkin mallisto toi menestystä mainosalan kansainvälisessä kilpailussa
Muoti ja tekstiili
Luovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdon
Luovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdonLuovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdon
-
Talous ja luvut
Tieto ja tutkimukset
Luovien alojen tilanne­kuva julkaistu – Uusi tutkimus­menetelmä paljastaa miljardi­luokan liikevaihdon
talous ja luvut
Av-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksiAv-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksi
Av-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksiAv-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksiAv-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksiAv-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksiAv-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksi
-
Kasvusopimus
Av-ala
Av-alan kasvusopimus julki – 4 yhteistä tavoitetta alan kehittämiseksi
kasvusopimus
Luhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseenLuhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseen
Luhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseenLuhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseenLuhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseenLuhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseenLuhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseen
-
Muoti ja tekstiili
Strategia
Luhdan Mika Sutinen: 5 syytä ottaa ulkopuolisia yrityksen hallitukseen
strategia
Creative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittu
Creative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittuCreative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittu
-
Innovaatiot
Kansainvälistyminen
Creative Business Cup Finland 2023 -finalistit on valittu
yrittäjyys
Tilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdosta
Tilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdostaTilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdosta
-
Tiekartta
Tieto ja tutkimukset
Tilannekuva luovien alojen ja tapahtuma-alan liiketoiminnasta kertoo miljardiluokan liikevaihdosta
tiekartta
Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023?
Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023? Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023?
-
Tiekartta
Tieto ja tutkimukset
Mitä Creative Business Finlandiin kuuluu keväällä 2023?
tiekartta
Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri
Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri
-
Markkinointi
Aluekehitys
Saimaan alue on European Region of Gastronomy 2024 – kansainvälisen ruokamatkailu­järjestön raadilla perusteena alueen kestävä elämäntapa ja kulttuuri
Markkinointi
Lapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitusta
Lapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitustaLapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitusta
-
Muotoilu
Tieto ja tutkimukset
Lapin yliopiston palvelu­muotoilun tutkimushanke sai 349 500 euroa EU:n RRF-elpymisrahoitusta
Muotoilu
Av-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloille
Av-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloilleAv-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloille
-
Kasvusopimus
Tiekartta
Av-alalla pilotoitu kasvusopimus laajenee myös muille luoville aloille
kasvusopimus
Selvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulleSelvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulle
Selvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulleSelvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulleSelvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulleSelvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulleSelvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulle
-
Tapahtuma-ala
Strategia
Selvitys: Tapahtuma-alaa ei tunnisteta elinkeinona, mikä on este kasvulle
tapahtuma-ala
Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"
Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"
-
Yrittäjyys
Strategia
Miten yrityksen hallitus kootaan? "Kansainvälistyvässä yhtiössä markkinatuntemus pitää saada hallitukseen mukaan"
yrittäjyys
Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?
Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?
-
Peliala
Monialaisuus
Mitä muut luovat alat voivat oppia peliteolli­suudelta?
peliala
Hallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessa
Hallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessaHallitustyön kehittäminen luovassa taloudessa
-
Strategia
Tieto ja tutkimukset
Hallitustyön kehittäminen luovassa taloudessa
strategia
Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan
Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan
-
Yrittäjyys
Strategia
Porrasmallilla kannattavaan kasvuun – Kasvu löytyy pk-yrityksistä, kun eri kasvuvaiheiden kriittiset tekijät huomioidaan
yrittäjyys
Strategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseenStrategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseen
Strategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseenStrategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseenStrategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseenStrategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseenStrategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseen
-
Tiekartta
Aluekehitys
Strategiaa ja tavoitteellisuutta luovan talouden aluekehittä­miseen
Tiekartta
4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”
4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”
-
Museot
Aluekehitys
4+1 Kaarina Gould: "Huipputekijät ovat useimmiten innoissaan, kun heitä kutsutaan jakamaan ajatuksia oman hiekkalaatikon ulkopuolelle.”
museot
Audiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulleAudiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulle
Audiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulleAudiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulleAudiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulleAudiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulleAudiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulle
-
Kasvusopimus
Av-ala
Audiovisuaalisen alan kasvusopimusta valmisteleva työryhmä asetettu – tehtävänä konkreettinen suunnitelma kasvulle
kasvusopimus
9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua
9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua
-
Strategia
Tieto ja tutkimukset
9 tulevaisuuden kasvu­mahdollisuutta, joihin Suomen kannattaa nyt tarttua
Strategia
Startup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessäStartup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessä
Startup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessäStartup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessäStartup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessäStartup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessäStartup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessä
-
Startup
Rahoitus
Startup-yhteisön liikevaihto kasvussa 4,8 mrd. euroon tänä vuonna – T&K-investoinnit kolmin­kertaistuvat vuoteen 2025 mennessä
talous ja luvut
Suomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaaSuomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaa
Suomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaaSuomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaaSuomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaaSuomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaaSuomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaa
-
Muoti ja tekstiili
Kansainvälistyminen
Suomalainen kenkävalmistaja onnistui tavoittamaan massat somessa – VAMSKO uudisti brändinsä sekä kenkänsä, ja nyt yrityksellä kulkee kovaa
muoti j atekstiili
13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille
13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille
-
Strategia
Rahoitus
13 miljoonaa euroa ESR+-hankerahoitusta haettavissa luovan ja kulttuurialan toimijoille
strategia
Kiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisenKiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisen
Kiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisenKiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisenKiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisenKiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisenKiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisen
-
Muotoilu
Kestävyys, vastuullisuus
Kiertotalouteen edetään muotoilun avulla, sanoo Joakim Karske, joka nostaa Design Forumin päätavoitteeksi vihreän siirtymän nopeuttamisen
strategia
Kiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseenKiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseen
Kiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseenKiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseenKiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseenKiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseenKiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseen
-
Strategia
Aluekehitys
Kiertotalous-Suomi aloittaa toimintansa – työkaluja kiertotalouden kehittämiseen
aluekehitys
Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?
Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?
-
IPR & Lisensointi
Muotoilu
Lisensoinnin ABC – mitä lisensointi on ja miten sillä hankitaan tuloja?
IPR & lisensointi
4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"
4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"
-
Muotoilu
Kestävyys, vastuullisuus
4+1 Anni Korkman: "Miksi Suomessa puhutaan niin vähän muotoilusta, vaikka se muovaa arkeamme?"
muotoilu
Uusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassaUusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassa
Uusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassaUusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassaUusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassaUusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassaUusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassa
-
Musiikki
Strategia
Uusi musiikkiala.fi-sivusto näyttää musiikin merkityksen yhteiskunnassa
musiikki
AV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla  kasvusopimuskyselyyn täälläAV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla  kasvusopimuskyselyyn täällä
AV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla  kasvusopimuskyselyyn täälläAV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla  kasvusopimuskyselyyn täälläAV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla  kasvusopimuskyselyyn täälläAV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla  kasvusopimuskyselyyn täälläAV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla  kasvusopimuskyselyyn täällä
-
Kasvusopimus
Tiekartta
AV-alan ääni kuuluviin! Kerro mielipiteesi alan tulevaisuudesta vastaamalla kasvusopimuskyselyyn täällä
kasvusopimus
Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?
Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?
-
Rahoitus
Kulttuuri
Kenelle kulttuurin koronatuet jaettiin?
rajoitus
How do we build business growth from the global market? How do we build business growth from the global market?
How do we build business growth from the global market? How do we build business growth from the global market? How do we build business growth from the global market? How do we build business growth from the global market? How do we build business growth from the global market?
-
Kasvusopimus
Av-ala
How do we build business growth from the global market?
kasvusopimus
Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?
Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?
-
Kasvusopimus
Av-ala
Miten Suomesta voi tulla edelläkävijä luovan talouden murroksessa ?
kasvusopimus
Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?
Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?
-
Kasvusopimus
Tiekartta
Miten Suomesta tehdään maailman vastuullisin AV-alan tuotantomaa?
kasvusopimus
Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.
Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.
-
Tiekartta
Av-ala
Mikä on AV-alan tulevaisuus? Näihin neljään teemaan panostetaan jatkossa.
tiekartta
Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?
Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?
-
Kasvusopimus
Tiekartta
Miksi AV-alan kasvu vaatii toimivan infrastruktuurin ?
kasvusopimus
Innovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaa
Innovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaaInnovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaa
-
Innovaatiot
Strategia
Innovaatioekosysteemit syynissä: Innovaatioita syntyy, mutta ekosysteemien vaikutusten arviointiin tarvitaan pitkäjänteistä seurantaa
innovaatiot
Kirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudetKirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudet
Kirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudetKirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudetKirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudetKirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudetKirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudet
-
Strategia
Muotoilu
Kirjavinkki: Muotoilulla muutokseen – kehitystyön uudet mahdollisuudet
Strategia
Uutta kasvua luovaan talouteenUutta kasvua luovaan talouteen
Uutta kasvua luovaan talouteenUutta kasvua luovaan talouteenUutta kasvua luovaan talouteenUutta kasvua luovaan talouteenUutta kasvua luovaan talouteen
-
Tiekartta
Strategia
Uutta kasvua luovaan talouteen
Tiekartta
Luovien alojen kehittäminen on kestävyyslajiLuovien alojen kehittäminen on kestävyyslaji
Luovien alojen kehittäminen on kestävyyslajiLuovien alojen kehittäminen on kestävyyslajiLuovien alojen kehittäminen on kestävyyslajiLuovien alojen kehittäminen on kestävyyslajiLuovien alojen kehittäminen on kestävyyslaji
-
Tiekartta
Strategia
Luovien alojen kehittäminen on kestävyyslaji
Tiekartta
Tulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitysTulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitys
Tulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitysTulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitysTulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitysTulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitysTulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitys
-
Kestävyys, vastuullisuus
Innovaatiot
Tulevaisuuden tekstiilimateriaalit tulevat Suomesta – 5 kuituinnovaatiota ja niiden taloudellinen merkitys
Muoti ja tekstiili
Suomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osaltaSuomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osalta
Suomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osaltaSuomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osaltaSuomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osaltaSuomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osaltaSuomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osalta
-
Kansainvälistyminen
Strategia
Suomen maakuva on jälleen hyvä – paitsi kulttuurin osalta
Kansainvälistyminen
Kasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreen
Kasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreenKasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreen
-
Tiekartta
Kestävyys, vastuullisuus
Kasvusopimus tuo luovat alat ja julkishallinnon saman pöydän ääreen
Tiekartta
Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.
Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.
-
Muotoilu
Ilmiöt
Etla tutki: Toimialaa vaihtavista yrityksistä menestyvät ne, jotka tekevät rohkean suunnanmuutoksen.
Muotoilu
Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?
Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?
-
Muotoilu
Monialaisuus
Design Union – Miten muotoilijoiden ja muiden toimialojen välistä yhteistyötä voidaan lisätä?
Muotoilu
Jenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailustaJenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailusta
Jenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailustaJenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailustaJenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailustaJenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailustaJenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailusta
-
Muotoilu
Yrittäjyys
Jenni Ahtiainen ja Deafmetal – Uratarina sekä kokemuksia Creative Business Cup -kilpailusta
Muotoilu
Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?
Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?
-
Aluekehitys
Strategia
Hankejohtaja Piia Rantala-Korhonen – Millaisia oppeja kulttuuripääkaupunkihanke on Oululle ja sen lähikunnille antanut?
Aluekehitys
Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?
Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?
-
Aluekehitys
Strategia
Hankejohtaja Sari Kaasinen – Millaisin mielin kulttuuripääkaupunkihanketta on Itä-Suomessa tehty?
Aluekehitys
Aalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoillaAalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoilla
Aalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoillaAalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoillaAalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoillaAalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoillaAalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoilla
-
Muotoilu
Kansainvälistyminen
Aalto-yliopiston professori Anna Valtonen – Suomella ja Pohjoismailla on valtavat mahdollisuudet kansainvälisillä design-markkinoilla
Kansainvälistyminen
Anton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warmingAnton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warming
Anton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warmingAnton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warmingAnton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warmingAnton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warmingAnton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warming
-
Muotoilu
Kestävyys, vastuullisuus
Anton Schubert – Service designer commenting on the development of climate change and actions to prevent global warming
Muotoilu
Timo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in LondonTimo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in London
Timo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in LondonTimo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in LondonTimo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in LondonTimo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in LondonTimo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in London
-
Muotoilu
Timo Pätiälä – Managing Director of Hellon tells about Hellon’s projects in London
Muotoilu
Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?
Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?
-
Muotoilu
Kestävyys, vastuullisuus
Aino Vepsäläinen ja Saija Malila HerääPahvi! -hankkeesta – Miten luova osaaminen yhdistetään kiertotalouteen?
Muotoilu
Kansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiäKansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiä
Kansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiäKansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiäKansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiäKansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiäKansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiä
-
Strategia
Kansanedustaja Hanna Kosonen – hallituskaudella useita luovia aloja edistäviä päätöksiä
Strategia
Median, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseen
Median, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseenMedian, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseen
-
Strategia
Av-ala
Median, av-sisältöjen, musiikin, kirjallisuuden ja pelien alat kasvuun - TEM kokoaa keinoja luovien alojen kasvun edistämiseen
strategia
Saran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikanaSaran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikana
Saran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikanaSaran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikanaSaran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikanaSaran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikanaSaran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikana
-
Yrittäjyys
Markkinointi
Saran stoori - miksi perustaa yritys korona-aikana
Yrittäjyys
Peaceful – modernia designia hautajaisjuhlaanPeaceful – modernia designia hautajaisjuhlaan
Peaceful – modernia designia hautajaisjuhlaanPeaceful – modernia designia hautajaisjuhlaanPeaceful – modernia designia hautajaisjuhlaanPeaceful – modernia designia hautajaisjuhlaanPeaceful – modernia designia hautajaisjuhlaan
-
Muoti ja tekstiili
Monialaisuus
Peaceful – modernia designia hautajaisjuhlaan
Muoti ja tekstiili
Parkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihinParkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihin
Parkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihinParkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihinParkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihinParkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihinParkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihin
-
Muotoilu
Kestävyys, vastuullisuus
Parkly tuo vihreyttä ja viihtyvyyttä kaupunkitiloihin
Muotoilu
Vaatelaastari - korjaamisen vallankumousVaatelaastari - korjaamisen vallankumous
Vaatelaastari - korjaamisen vallankumousVaatelaastari - korjaamisen vallankumousVaatelaastari - korjaamisen vallankumousVaatelaastari - korjaamisen vallankumousVaatelaastari - korjaamisen vallankumous
-
Muotoilu
Vaatelaastari - korjaamisen vallankumous
Muotoilu
Tähtihetkiä eletään myös koronan keskelläTähtihetkiä eletään myös koronan keskellä
Tähtihetkiä eletään myös koronan keskelläTähtihetkiä eletään myös koronan keskelläTähtihetkiä eletään myös koronan keskelläTähtihetkiä eletään myös koronan keskelläTähtihetkiä eletään myös koronan keskellä
-
Muotoilu
Yrittäjyys
Tähtihetkiä eletään myös koronan keskellä
Muotoilu
Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!
Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!
-
Strategia
Luovan talouden tiekarttatyö täydessä vauhdissa!
Strategia
Tampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi SuomeenTampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi Suomeen
Tampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi SuomeenTampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi SuomeenTampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi SuomeenTampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi SuomeenTampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi Suomeen
-
Aluekehitys
Strategia
Tampere 2026: Vahva kakkoskaupunkibrändi Suomeen
Aluekehitys
Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!
Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!
-
Aluekehitys
Kulttuuri
Saimaa-ilmiö 2026: Kävi miten kävi, nyt tehdään Saimaa-ilmiö!
Aluekehitys
Oulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeenOulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeen
Oulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeenOulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeenOulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeenOulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeenOulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeen
-
Strategia
Aluekehitys
Oulu 2026: Kulttuuri löytää tiensä sydämeen
Strategia
Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?
Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?
-
Kulttuuri
Strategia
Miksi Euroopan kulttuuripääkaupungiksi?
Kulttuuri
Vieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen Neogames
Vieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen NeogamesVieraskynä: KooPee Hiltunen Neogames
-
Peliala
Talous ja luvut
Vieraskynä: KooPee Hiltunen Neogames
Peliala
Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020
Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020
-
Strategia
Tilastot & luvut
Luova talous – vahvistetaan yhdessä tulevaisuuden muutosvoimaa 25.2.2020
strategia
Design Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasiaDesign Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasia
Design Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasiaDesign Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasiaDesign Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasiaDesign Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasiaDesign Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasia
-
Muotoilu
Monialaisuus
Design Unionille muotoilijoiden ja yritysten yhteen saattaminen on sydämenasia
Muotoilu
Podcast #32 vieraana Anna ValtonenPodcast #32 vieraana Anna Valtonen
Podcast #32 vieraana Anna ValtonenPodcast #32 vieraana Anna ValtonenPodcast #32 vieraana Anna ValtonenPodcast #32 vieraana Anna ValtonenPodcast #32 vieraana Anna Valtonen
-
Muotoilu
Kansainvälistyminen
Podcast #32 vieraana Anna Valtonen
Muotoilu
Klikkaamalla "Hyväksyn kaikki evästeet" hyväksyt, että evästeet tallennetaan laitteellesi parantamaan sivuston navigointia, analysoimaan sivuston käyttöä ja tehostamaan mainontaamme. Lue lisätietoja evästepolitiikastamme.